אדם גמראן

אדם גמראן הוא נשיא קרן ויליאם ט' גרנט ופרופסור בדימוס של ג'ון ד' מקארתור לסוציולוגיה וללימודי מדיניות חינוך באוניברסיטת ויסקונסין במדיסון. בקרן הוא מוביל יוזמות לתמיכה במחקר כדי לשפר את החיים של צעירים בגילי 5 עד 25, בדגש על תוצאות הפחתת אי השוויון בקרב בני נוער ועל הבנת הצורך בראיות מחקריות בתכניות ובקווי מדיניות שמשפיעים על בני נוער.

 

בקריירת המחקר שלו, המתפרשת על פני שלושה עשורים, גמראן ערך מגוון רחב של מחקרים המתמקדים באי השוויון  בחינוך וברפורמה בבתי הספר. הוא הכותב הראשי של Transforming Teaching in Math and Science: How Schools and Districts Can Support Change (Teachers College Press, 2003) , והעורך של Standards-Based Reform and the Poverty Gap: Lessons for No Child Left Behind (Brookings Institution Press, 2007) . הוא גם עורך שותף של הספרMethodological Advances in Cross-National Surveys of Educational Achievement (National Academy Press, 2002), וכן Stratification in Higher Education: A Comparative Study (Stanford University Press, 2007). הוא היה יו"ר פאנל הייעוץ העצמאי של האומדן הלאומי של קריירה וחינוך טכני עבור משרד החינוך של ארצות הברית, ישב בוועדה על מחקרים השוואתיים בין-לאומיים בחינוך עבור מועצת המחקר הלאומית (NRC), וכעת יושב בראש הוועדה לחינוך במדעים של המועצה. הוא מונה פעמיים מטעם הנשיא ברק אובמה לחבר בוועדה הלאומית למדעי החינוך, והוא חבר נבחר של האקדמיה הלאומית לחינוך והאקדמיה האמריקאית לאמנויות ולמדעים.

 

ב-2013 הוא התכבד לקבל את פרס קרן ספנסר למחקר על מדיניות חינוך מטעם ההתאחדות למדיניות ציבורית וניהול, וב-2014 הוא קיבל פרס על תרומה יוצאת דופן למחקר בחינוך מההתאחדות האמריקאית לחקר החינוך.