מספר התלמידים בחינוך המיוחד בישראל צומח בשיעור עצום
מחבר: צוות מרכז טאוב

בשנים 2018–2000 תקציבו של החינוך המיוחד בישראל גדל בקצב כפול כמעט מזה של תקציב החינוך בכללותו, וזאת בתקופה של צמיחה ללא תקדים כמעט בתקציב המשרד: גידול של 83 אחוזים.

הסיבה העיקרית לעלייה בתקציב החינוך המיוחד היא הגידול העצום במספר התלמידים בו. בשעה שמספר התלמידים הכולל גדל מ-2005 ב-33 אחוזים, מספר התלמידים בחינוך המיוחד זינק ב-127 אחוזים.

הגידול במספר תלמידי החינוך המיוחד היה מהיר במיוחד בקרב תלמידים אוטיסטים – מספרם עלה מ-894 בשנת 2000 ל-11,145 ב-2018. מספרם של תלמידים בעלי הפרעות התנהגות קשות עלה באותן שנים מ-2,347 ל-17,483.

יצוין כי לא חל שינוי מהותי בשיעור תלמידי החינוך המיוחד המשולבים בחינוך הרגיל, והוא נע בין 38 ל-44 אחוזים לאורך התקופה. מבין הלומדים בנפרד, החלוקה בין הלומדים בבתי ספר לחינוך מיוחד למשולבים בכיתות מיוחדות בבתי ספר רגילים נשארה גם היא יציבה למדי: כמחצית בבתי ספר מיוחדים, והמחצית האחרת בכיתות הנפרדות.

לדפוסי הגידול באוכלוסיית תלמידי החינוך המיוחד ולהפנייתם למסגרות השונות יש השלכות ניכרות על התקציב.

קראו את המחקר המלא על מגמות במערכת החינוך הישראלית.

שינוי בתקציב החינוך המיוחד

בחזרה אל הבלוג

הירשמו לרשימת התפוצה שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים